میلر شرکت تولید مبلمان اداری است که از اوایل قرن ۲۰ شروع بکار کرد و با بکار گیری طراحان و معماران توانست در اواسط قرن به یک شرکت پیش رو در طراحی مبلمان اداری تبدیل و به عنوان یک مرجع طراحی صنعتی مطرح شود. این اتفاق علاوه بر تلاش، محصول تصمیمهای درست در زمانهای درست است.
گاهی یک پیشنهاد کاری و سرمایهگذاری، یک تصمیم به موقع و یا مشاوره و همفکری درست میتواند یک اتفاق ویژه نه تنها برای یک فرد و خانواده که یک اتفاق تاثیر گذار در یک جامعه باشد. مثل زمانی که هرمان میلر پیشنهاد داماداش برای خرید کارخانه ستاره میشگان را پذیرفت؛ در ادامه تصمیم به همکاری با معماران و طراحان گرفت و با همفکری آنها توانست نام خود و شرکتش را مترادف با مبلمان مدرن و مبلمان اداری قرار دهد.
هرمان میلر و سرمایهگذاری در شرکت مبلمان ستاره میشیگان
“هرمان میلر” در اوایل قرن ۲۰ یکی از تاجران میشگان بود و میشیگان شهری با جنگلهای وسیع که بواسطه آن صنعت مبلمان چوبی آنجا در رونق قرار داشت. میلر که در سال ۱۹۲۳ به پیشنهاد دامادش جان دی پری ۵۱ درصد از سهام کارخانه مبلمان ستاره میشیگان را خرید. دی پری در کارخانه ستاره میشیگان کارمند بود و آنجا را یک فرصت مناسب برای سرمایهگذاری میدید. این شروع یک اتفاق بود، نام کارخانه به نام هرمان میلر تغییر کرد و تجربه پری در کارخانه به کمک سرمایه میلر و تصمیمهای درست باعث شد کارخانه در مسیر رشد و تاثیرگذاری قرار گیرد تا جایی که امروزه یک کارخانه بزرگ با قدرت تاثیر و بازار جهانی است.
گیلبرت روهد و تغییر درخط تولید
آنها ابتدا مسیر تولید کارخانه ستاره میشیگان که تولید مبلمان چوبی برای مصرف میشیگان بود را پیش گرفتند اما در سال ۱۹۳۰ که یک رکود بزرگ بر اقتصاد حاکم شد، تصمیم به یک تغییر جهت از تولید مبلمان سنتی به تولید مبلمان مدرن دادند و توانستند حیات کارخانه را تضمین کنند. ایده اولیه این تصمیم بزرگ از گیلبرت روهد، طراح مدرنیستی بود. آنها در سال ۱۹۳۳ در نمایشگاه قرن پیشرفت در شیکاگو، ایلینویز، اولین سری از مبلمانهای مدرن خود را ارائه کردند. در سال ۱۹۴۱ توانستند در شیکاگو و نیویورک نمایشگاه اختصاصی شرکت میلر را افتتاح کنند و بازار خود را وسعت ببخشند. در سال ۱۹۴۲ شرکت هرمان میلر تحت سرپرستی روهد توانست گروهی به نام گروه “دفتر اجرایی مدولار” (EOG) را مدیریت کند و اولین سری از مبلمان اداری مدرن و جدید را در خط تولید خود قرار دهد. این حرکت سرآغاز تحول جدی در تولید مبلمان اداری شد.

گروه ego که اولین سری از مبلمان اداری مدرن هرمان میلر را وارد خط تولید کرد
جورج نلسونِ معمار و درخشش شرکت مبلمان اداری میلر
روهد در سال ۱۹۴۴ درگذشت . جورج نلسون که معمار بود، در سال ۱۹۴۵ به عنوان مدیر طراحی به شرکت پیوست، و جایگزین روهد شد. او نه تنها به شیوه مدیریتی روهد وفادار ماند، بلکه شیوه طراحی مبلمان با طراحان را قدرت بخشید. اگرچه نلسون یک معمار بود و نه طراح مبلمان، اما دی پری معتقد بود که نلسون یک نابغه است، نلسون نیز باور داشت که دی پری در اداره شرکت خود نابغه است، زمانی که او نقش مدیر طراحی شرکت میلر را بر عهده گرفت، دی پری به او کارت سفید داد؛ دی پری بسیار مذهبی بود، اما نلسون عاشق سیگار کشیدن و نوشیدن بود؛ اما آنها در همکاری و مدیریت شرکت به یک نقطه نظر مشترک رسیده بودند. نلسون در طول دهه ۴۰ توانست، اعتبار و نام هرمان میلر را هم از طریق طرحهای شخصی خود و هم از طریق طراحانی که به خدمت گرفت، تحت تأثیر قرار دهد. ایسامو نوگوچی، چارلز و ری ایمز، رابرت پراپست و یک طراح پارچه به نام الکساندر ژیرارد، طراحانی بودند که او به میلر آورد. صنعت مبلمان مدرن در اواخر دهه ۱۹۴۰، شاهد بود که هرمان میلر تحت هدایت نلسون تعدادی از شناخته شده ترین مبلمان آن دوران را تولید میکرد، از جمله میز نوگوچی، صندلی سالن ایمز، مبل مارشمالو، ساعت توپی (در واقع توسط شرکت ساعت هاوارد میلر تولید شده است) و مبل اسلینگ!

دی پری و مبلمان های معروف طراحان شرکت هرمان میلر
در زمان مدیریت طراحی نلسون لوگوی میلر نیز طراحی شد. او نیز یک دستورالعمل و مانیفستی برای یک طراحی خوب در شرکت میلر تعریف کرد که هرچند، چندین بار در دورههای مختلف اصلاح شده اما هنوز در دستور کار شرکت قرار دارد.

لوگوی شرکت هرمان میلر

دی پری و لوگوی هرمان میلر
دی پری با پیشنهاد سرمایه گذاری به هرمان میلر نه تنها برای خانواده خود و کارگران و طراحان شهرش فرصت بزرگی خلق کرد، که زمینهی تحول در مبلمان اداری در کل دنیا را نیز فراهم کرد
میلر، Action Office و Living Office
دی پری تا سال ۱۹۶۱ به عنوان مدیرعامل هرمان میلر ادامه داد تا اینکه به دلیل بیماری مجبور به کناره گیری از سمت خود شد. پسرش هیو دی پری جانشین او شد. هیو تا اواسط دهه ۱۹۸۰ و پسر دیگرش تا ۱۹۹۰ به عنوان مدیر عامل شرکت خدمت کردند. در سال ۱۹۶۱، شرکت هرمان میلر، که با شیوه مدیریت مشارکتی اداره میشد، در بخش تحقیقاتی خود، روی”Action Office” به سرپرستی و نظارت رابرت پراپست و مشارکت آتلیه طراحی جورج نلسون کار کرد. تمرکز آنها روی طراحی دفاتر اداری با طراحی مدولار یا همان فضای اداری منعطف و نیمه بسته که به کمک یک سری پارتیشن مدولار ایجاد میشود، بود و در خط تولید خود قرار دادند. آنها همچنین توانستند در سال ۱۹۷۶ اولین صندلی کار ارگونومیک خود، Ergon را معرفی کنند.
نفوذ جورج نلسون در هرمان میلر در طول دهه ۱۹۷۰ به تدریج کاهش یافت زیرا طراحان جدید به شرکت ملحق شدند، از جمله دان چادویک و بیل استامف، که صندلی Equa را با هم طراحی کردند و در دهه ۱۹۹۰ صندلی بسیار موفق Aeron را توسعه دادند. و اینگونه طراحی و ساخت صندلیهای ارگونومیک شدت گرفت و استفاده از آن در محیط کار به یک ضرورت تبدیل شد.

طراحی و توسعه صندلیهای شرکت میلر توجه محیطهای کاری را به ارگونومی و سلامت جسمی کارمندان جلب کرد.
بعد از پروژه action office گروه تحقیقاتی میلر روی پروژه living office کار کرد، که بر یک محیط کار باز و تعاملی با نیازهای و فضاهای متنوع متمرکز است. این شیوه کار و محیط کار طبیعتا مبلمان و طراحی خاص خود را نیز درخواست میکند که شرکت هرمان میلر در دهههای اخیر در شاخههای متفاوت روی آن کار میکند. امروزه حرکت و موفقیت در بازار جهان چالش بزرگی است، همانطور که سام گراو، مدیر برند جهانی هرمان میلر، می گوید: “ما قبلا هزاران از یک چیز می ساختیم. و اکنون یکی از هزاران چیز را می سازیم.” در دنیای امروز صنعت مبلمان باید بتواند توامان بر تئوریهای علمی و هنری و همچنین متریال و تکنولوژی مسلط باشد. در حقیقت در صنعت مبلمان اداری برای موفقیت نیاز به یک رابطه تناگاتنگی میان این دو حوزه است، آن چیزی که صندلیهای ایمز را مطرح کرد، پیوند فناوری فایبرگلاس و هنرِ طراحی بصورت توامان بود.

Living Office و Action Office دو نوع سبک در مدیریت و اداره سازمان، دو نوع سبک در طراحی فضای اداری، و دو نوع شیوه در طراحی و تولید مبلمان اداری است.
هرمان میلر و پوسترهای تبلیغاتی
هرمان میلر در حوزه گرافیک و تبلیغات محصولاتش نیز موفق عمل کرد؛ استفان فریکلم گرافیست قرن ۲۰ به خاطر کمکها و طراحیهایش برای هرمان میلر مورد توجه است. از سال ۱۹۷۰ تا ۱۹۸۹، فریکهلم مجموعهای از پوسترهای تبلیغاتی را برای جشنواره تابستانی سالانه هرمان میلر تولید کرد که برخی از آنها در مجموعههای دائمی موزه هنر مدرن قرار گرفتند و به عنوان آثار هنری مورد توجه هستند. “طراحی” همواره به عنوان یک عامل اساسی در همه قسمتهای شرکت میلر جریان دارد.

تعدادی از پوسترهای تبلیغاتی شرکت میلر نه تنها یک پوستر تبلیغاتی نیست که خود یک اثر هنری است.
هرمان میلر در دهههای اخیر اقدام به خرید چندین شرکت که در زمینه مبلمان ارگونومیگ کار میکنند، کرده است و بصورت تخصصیتر نسبت به طراحی و تولید مبلمان اداری و بخصوص مبلمان فضاهای بهداشتی- درمانی حرکت کرده است. شرکت میلر توانسته توسعه خود را همزمان با تخصصیتر کار کردن پیش ببرد بطوریکه امروزه تاثیر شرکت میلر در صنعت مبلمان، طراحی صنعتی و معماری بر کسی پوشیده نیست.